Apr 20, 2016

Happiness is Homemade

Assalammualaikum....Hi Everyone..Saya doakan anda semua sihat sejahtera dan sentiasa dalam lindungan Allah. Dah lama tak update selain dari Shaklee kan... Al kisahnya nak share la pestime buat cookies...hahaha..baru pestime...takper...Better late than never.

Azam tahun ni nak "JIMAT" dah tak nak beli biskut, cookies masa raya nanti.Tahun ni konsepnya JIMAT.. bukan kedekut tau tapi JIMAT.  Oven dah beli , beli oven murah je..tu pun suami yang sponsor...Ikutkan den haaaa..dok kira kira kira lagi...Alhamdulillah rezeki jangan di tolak. Bila dah ada oven...Sibuk la search resepi resepi. Menda yang pertama masak ialah pizza roti simple yang pakai roti gardenia tu. Ni dah biasa masak tapi selalu guna periuk ajaib ler. Lepas tu buat kek pisang (resepi pun amik kat pesbuk)

Search,seacrh kat pesbuk..jumpolah resepi Kek Pisang...jadi 2 minggu lepas buat kek pisang la tekau. Nasib bagi resepinya guna cawan. Sonang la nak di cubo an..Alhamdulillah jadi..sodap kat tekak den ni ha.Anak dan suami pun suko.

Keyakinan makin bertambah...apo lagi resepi den nak cubo ni....tetiba ramai lak yang post resepi Red Pearl Cookies..tak pernah makan pun sebelum ni tapi tengok caranya macam sonang yo.....Ajak en suami beli barang kat kedai kek. Nak tau...resepi ni guna gram...timbang belum boli laieee...camno ni..aaah takpe...kita buat dia....bila bancuh2 tengok2 lembik jer dia nye adunan...hahahaha..resepi cakap memang adunan akan lembut sikit..hurm..teruskan jugak..tetiba kat resepi tulis bakar 25C ....iyo ke ni..mano nak carik...last2 saya bakar 250C...kot la penulis teringgal kosong. Abis hangus cookies den. Hangus dan melebar.

Poning den.......Adunan dah sebesen ni....Takpo2...Betulkan adunan dulu...tambah tepung..agak2 ikut sukahati dan naluri..Masak dari hati tekau..masa zaman muda-muda remaja dulu selalu gak tetiap bulan puasa tolong mak buat biskut. dah betulkan. Cari resepi orang lain tapi yang ada bagitau berapa lama nak bakar dan berapa kepanasan yang sesuai. so adjust. Alhamdulillah baru berjaya. Biskut ni memang senang dan sedap dan rangup...cubolah..

Resepi boleh seach kat sini, dari FB Lina Othman 


Apr 18, 2016

Remedy atau Suplemem untuk Angin

Assalammualaikum...dah lama tak update blog rasanya....ni status FB saya yang lama. Masa tu berpantang gugur.

"Dari hari pertama berpantang dah hari ke 18 dah..hari hari Halia...Halia hari-hari...Huhu..Mak cakap kunyah semua halia tu..baik mak...tima kasih mak.....

Selain Halia yang mak masak tu hari-hari telan pil Peppermint Ginger Plus Shaklee.yang mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Boleh juga dihancurkan dan dicampur dengan air panas.

Jom baca sikit tentang Halia ni :
Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.

Cubalah Peppermint Ginger Plus.
Harga : RM45.00sebotol (90 biji)

==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Apr 4, 2016

Vitamin C dan Stress

Health Tweet Hari Ini :

Vitamin C berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.
Info Vitamin C berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.

Untuk Anti Stress add on B.Complex dan Ostematrix
==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning


Apr 3, 2016

VITAMIN C dan Kesuburan

ღ  Bagi wanita, Vitamin C bermanfaat membantu menjaga keseimbangan hormon, meningkatkan kesuburan, menguatkan sistem imun, dan membantu penyerapan zat besi.

ღ  Bagi lelaki, Vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma dan meningkatkan mobiliti (pergerakan) sperma.

ღ Kelebihan vitamin C dapat menurunkan pH tubuh yang kurang menguntungkan bagi sperma dan telur.

ღ Pengambilan harian vitamin C yang disyorkan adalah 750-1000 mg.

Credit:  majalahkesehatan.com

==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning