Nov 29, 2015

Vitamin C penting kepada Perokok

Walaupun langkah terbaik adalah dengan berhenti merokok, namun sekurang-kurangnya Vitamin C untuk perokok dapat memberikan perlindungan bagi organ-organ tubuh seorang perokok. Untuk mengurangkan kesan buruk merokok bagi kesihatan, sangat digalakkann bagi anda yang masih merokok untuk lebih memperbanyakkan pengambilan Vitamin C yang merupakan antioksidan kuat bagi tubuh kita.

Kenapa perokok perlu Vitamin C lebih banyak ?
Kerana pada seorang perokok semakin banyak rokok yang dihisap maka semakin banyak pula vitamin C yang hilang dari dalam rangkaian dan darah . Misalnya 1 batang rokok dapat menghilangkan sekitar 25 mg vitamin C yang sepatutnya diserap tubuh , itulah kenapa orang yang merokok memerlukan vitamin C lebih banyak lagi untuk melawan kerosakan sel dan mencegah timbulnya pelbagai penyakit akibat merokok seperti jantung , paru - paru , kanser , strok dan lain-lain .
Kajian Pengambilan Vitamin C
Menurut pelbagai kajian perokok perlu mengambil tambahan vitamin C berbanding mereka yang tidak merokok , lelaki perokok harus mengambil 125 mg vitamin C per hari , sedangkan perokok perempuan 110 mg setiap hari dari keperluan normal vitamin C per hari yang diperlukan tubuh kita yaitu sekitar 60-90 mg . Tambahan tersebut diperlukan untuk menjangka kehilangan vitamin c akibat merokok .

Manfaat Vitamin C
Selain memberikan banyak manfaat bagi perokok , dengan mencukupi keperluan vitamin C juga sangat bagus bagi kesihatan tubuh kita seperti meningkatkan kekebalan tubuh , menangkis serangan virus influenza , kawalan tekanan darah , menurunkan tahap stress , cegah stroke , anti kanser dan lain-lain. Kandungan vitamin C sangat mudah dijumpai pada buah - buahan dan sayur-sayuran semulajadi . Diantaranya adalah Brokoli , lada , jambu biji , strawberry , tomato , mangga , oren dan lain-lain

Sumber: http://dietdietsihat.blogspot.my/2014/01/kenapa-perokok-memerlukan-vitamin-c.

SR Vita C daripada Shaklee membekalkan 500mg Vitamin C untuk keperluan harian anda.
Yang lebih baik berbanding Vitamin C biasa kerana formula sustained releasemembekalkan vitamin C secara berperingkat dalam tempoh 5 jam selepas diambil. Ini dapat memastikan paras konsentrasi vitamin C yang optimum dalam darah sepanjang hari.
Harga RM 92.50 (180biji)
Cadangan pengambilan: 1 biji sehari.
==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Nov 25, 2015

Set Kecantikan Wajah

CANTIK adalah sesuatu yang sangat SUBJEKTIF, semua mahu kelihatan cantik kan. Jom tengok Kulit Wajah kita, adakah kulit kita bermasalah atau tidak? Kulit wajah bermasalah sering terjadi di kalangan kita dewasa sama ada lelaki mahupun perempuan. Antara sebab kulit wajah bermasalah ialah:
  • > Kurang minum air kosong 
  • > Cuaca panas 
  • > Pencuci yang menyebabkan kehilangan kelembapan kulit wajah 
  • > Kulit wajah nampak kering dan kusam 
  • > Kulit wajah kurang pelembap
Jika salah satu atau KESEMUA di atas pada anda adalah YA, saya AMAT menggalakkan anda mengambil Set Kecantikan Wajah sepertidi bawah ini:


Set ini mengandungi >> ESP, Vitamin C, Vitamin E, Bcomplex, Kolagen, Vivix
Secara ringkas tentang produk yang di cadangkan
  • > ESP 850 gram - dihasilkan daripada NON-GMO Soy.
  • > Vitamin C 180 biji - dihasilkan daripada 7 1/2 biji buah oren 
  • > Vitamin E 120bj- dari extract grapeseed
  • > Bcomplex 120bj - mengandungi 8 jenis vit b termasuk acid folik dan biotin
  • > Kolagen (15 sachet/ box) - dihasilkan daripada Red snapper skin (sisik ikan merah laut dalam)
  • > Vivix (150ml/bottle) - Gabungan 4 sumber antioksidan Anggur Muskat, Polyganum Cuspidatum, Eldeberri Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol dan tinggi resveratrol.
Bagaimana set ini membantu kulit wajah menjadi sihat dan cantik?

- ESP mengandungi 14gram protin untuk membantu menyihatkan sel-sel kulit wajah
- Vitamin E membantu menjadikan kulit wajah berseri, awet muda, dan memudarkan parut jerawat
- Vitamin C baik untuk membantu membentuk kolagen kulit, melicinkan kulit wajah, mencerahkan kulit
- Kolagen penting untuk mengikat gentian-gentian protin dalam tubuh badan untuk menjadikan kulit anjal, tegang dan licin.
- Bcomplex membantu mengawal aktiviti kelenjar minyak pada kulit wajah, elakkan stres sebba stress punca jerawat
- VIVIX repair sel-sel tubuh badan dan lindungi kulit wajah dari keradangan kulit.

Perlukah ambil kesemuanya?

Ya. Untuk kesan yang efektif dan menakjubkan. Namun, jika anda mempunyai kekangan bajet, boleh PM saya untuk mengetahui vitamin yang sesuai dengan keperluan berdasarkan bajet anda. :)


==============================================================

anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Nov 23, 2015

Kulit Cantik dengan Vitamin C


Semua nak KULIT CANTIK kan? Tapi cukup ke dengan Vitamin C jer? Tepuk dada tanya poket.  Hehehe..Apa-apa pun pengambilan Vitamin C secara konsisten dapat memperbaiki struktur kulit anda, kulit nampak cerah dan ceria. Jom tengok fungsi Vitamin C untuk kulit:

Perlindungan dari matahari
Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.
Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.

Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

Penyembuhan Luka
Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

Kulit Cantik di Sini
==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Nov 19, 2015

Bioflavanoid dalam Vitamin C tu apa ?

Sila semak senarai kandungan Vitamin C yang anda makan sekarang. Ada bioflavanoid tak? Tak ada? Ada? Meh nak share sikit, dalam Vitamin C Shaklee, kedua-dua jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C dan Vita C Chew mengandungi BIOFLAVANOID.

APA ITU BIOFLAVANOID
Bioflavonoids merangkumi sekumpulan besar nutrien dengan aktiviti antioksidan. Bioflavonoids sitrus, yang merupakan sebahagian daripada kumpulan nutrien yang berasal dari kulit dan pulpa produk sitrus. Bioflavonoids sitrus bertindak secara sinergistik dengan vitamin C. Setiap bahan meningkatkan tindakan yang lain. 
Bioflavonoids sitrus diperlukan oleh vitamin C untuk digunakan dengan berkesan oleh badan. Ia juga meningkatkan keberkesanan vitamin C dengan melambatkan kerosakan.

FUNGSI BIOFLAVANOID
Bioflavonoids bertindak bersama vitamin c untuk :
1. melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. mempunyai kesan antibakteria
3. menggalakkan peredaran darah
4. merangsang pengeluaran hempedu
5. mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. merawat dan mencegah katarak
7. bertindak sebagai antihistamin
8. mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. mengurangkan gejala herpes mulut

Bioflavonoids juga berfungsi sebagai antioksidan dalam tumbuh-tumbuhan. Cuba kita lihat, tumbuh-tumbuhan yang terdedah kepada cahaya matahari sepanjang hari, menerima dos cahaya ultraungu (UV) yg tinggi kan? Bioflavonoids membantu melindungi tumbuhan dan juga manusia daripada sinaran UV yang berbahaya dan meneutralkan radikal bebas molekul tidak stabil dengan elektron berpasangan yang mereka keluarkan.

BAHAN MAKANAN LAIN YG MENGANDUNGI BIOFLAVANOID 
Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pinus, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sorgum, apricot, kedelai, tomat, brokoli, seledri, paprika, buncis, delima, jeruk nipis, jeruk lemon, anggur, apel, pir, stroberi dan lain-lain.

BAHAN YG MENGURANGKAN KADAR BIOFLAVANOID DALAM TUBUH
1. Asap rokok
2. Minum Alkohol
3.  Aspirin dan Ubat-ubat penghilang rasa sakit.
4. Antibiotik dan Cortisone.

SIAPA YG PERLUKAN
1) PEROKOK –asap rokok merosak bioflavanoids dan vit c dengan cepat. 
Perokok memerlukan extra bioflavanoids dan vit c utk melawan kerosakan sel dari asap rokok .Perokok pasif juga memerlukan extra bioflavanoids dan vit c
2) Orang tua
3) Penderita asma dan alergi
4) penderita kencing manis 
5) orang yang terkena jangkitan kerana bioflavanoids dan vit c dapat mengurangkan risiko infeksi
6) penghidap hypertensi – dapat menurunkan tekanan darah
7) orang yang stress – dpt mencegah stress dan proses pemulihan stress dapat dipercepat dengan mengambil bioflavanoids dan vit c

Secara kesimpulan Kandungan Bioflavanoid di dalam Vitamin C Shaklee, dapat meningkatkan keberkesanan Vitamin C itu sendiri. 


SR Vita C daripada Shaklee membekalkan 500mg Vitamin C untuk keperluan harian anda.
Yang lebih baik berbanding Vitamin C biasa kerana formula sustained releasemembekalkan vitamin C secara berperingkat dalam tempoh 5 jam selepas diambil. Ini dapat memastikan paras konsentrasi vitamin C yang optimum dalam darah sepanjang hari.

Harga RM 92.50 (180biji)

Cadangan pengambilan: 1 biji sehari.

==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Nov 12, 2015

Khasiat Vitamin C untuk Ibu Menyusu

Assalamualaikum Semua...Topik Harini ialah Vitamin C. Kepentingan Vitamin C kepada Ibu Menyusu seperti saya. Sehingga kini saya masih consume Vitamin C sebagai suplemen harian saya berserta beberapa vitamin -vitamin lain.

Antara fungsi utama vitamin C adalah untuk perkembangan, pembesaran dan baikpulih tisu tubuh. Ia juga memainkan peranan penting untuk menyerap zat besi, perkembangan sistem imun, sintesis kolagen, baik pulih luka, dan untuk memastikan kesihatan kartilage, tulang dan gigi.

Secara umum individu biasa memerlukan sekitar 85-90mg vitamin C sehari, dan ibu menyusu memerlukan 120mg sehari.

Namun, kajian menunjukkan kita perlu mengambil 500mg vitamin C sehari untuk mendapat kesan maksimum daripada pengambilan vitamin C. Itu bersamaan dengan 5-9 hidangan buah-buahan dan sayuran setiap hari.

Satu kajian menunjukkan ibu-ibu menyusu yang mengambil vitamin C mempunyai konsentrasi vitamin C pada bayi. Oleh itu bayi yang menyusu secara ekslusif susu ibu tidak akan mengalami kekurangan vitamin C.

Vitamin C merupakan vitamin larut air, jadi ia secara mudah disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.

SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS
SR Vita C daripada Shaklee membekalkan 500mg Vitamin C untuk keperluan harian anda.
Yang lebih baik berbanding Vitamin C biasa kerana formula sustained releasemembekalkan vitamin C secara berperingkat dalam tempoh 5 jam selepas diambil. Ini dapat memastikan paras konsentrasi vitamin C yang optimum dalam darah sepanjang hari.

Harga RM 92.50 (180biji)

Cadangan pengambilan: 1 biji sehari.

==============================================================
anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Nov 2, 2015

Shaklee Promosi Bulan November

Assalammualaikum Semua...Welcome November....Ha straight to the point, nak share ngan korang semua item shaklee yang promo bulan ini ialah Sustained Release Vita C dan Vitalea untuk Kanak-Kanak.

● Beli 7 dengan harga 6 - S.R. Vita-C Plus
● Beli 2 dapat 5% - S.R. Vita-C Plus
● Beli 4 dengan harga 3 Vita-Lea for Children


Nak beli satu-satu pun boleh..
==============================================================

Anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Seluruh Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 19, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning