Oct 31, 2015

PURI EPAL untuk Alisya

Assalammualaikum Semua... Hari ni Nur Alisya genap la 6 bulan. Pejam celik pejam celik dah 6 bulan sudah jap je kan. Hari pertama ni mama buat PURI EPAL untuk Alisya yer sayang. 

Apa persedian untuk memuri ni? Mesti la kena ada 
1. Blend - saya guna blend biasa, tapi guna blend kering , 
2. Kukus/ Steamer - saya guna pemanggang ajaib jer 
3. Ais tray yang ada penutup - saya beli kat giant , ni optional sebab saya buat terus untuk 4 hari.Kalau rajin nak memuri hari-hari, tak perlu la ada ais tray ni. 
4. Tapis 


CARA-CARA nak buat PURI EPAL
  1. Cuci, buangkan kulit dan potong kecik-kecik (dadu). 
  2. Kukus epal sehingga buah epal tu jadi lembut.
  3. Kisarlah epal tadi sehingga halus. 
  4. Tapis
  5. Sedia di Makan
Dahlia Ayob - MamaDinaAlisya
Share:
Post a Comment