Feb 17, 2015

8 Tips Meningkatkan HB semasa mengandung

Assalammualaikum Semua, HB Low/HB Rendah sangat-sangat merunsingkan lagi-lagi bila tahu kesan-kesan kepada bayi dan kepada diri kita sendiri. Saya pun mengalami masalah yang sama, terutamanya masa tengah-tengah mabuk teruk haritu. Makan je muntah, makan vitamin yang ada IRON lagi la muntah. Tapi Alhamdulillah dah 30 minggu dah sekarang HB dah makin cantik dah nampaknya. Nak tahu tips-tipsnya? Meh baca sini.

  1. Makan jambu batu sebab kaya dengan zat besi, vitamin A, vitamin B1, vitamin B2, vitamin C, fosforus, kalsium, natriumprotien, serat, asid nikotinik, asid pantotenik dan pottasium. 
  2. Makanan laut seperti kerang atau ikan bilis 
  3. 10 Buah yang Tinggi Iron
  4. Daging Merah, Bayam, Telur, Brokoli, Kacang, Kentang
  5. Ambil vitamin C bersama-sama makanan yang tinggi zat besi.Vitamin C membantu tubuh menyerap zat besi dengan lebih baik. 
  6. Elakkan makanan yang tinggi kalsium apabila memakan makanan yang kaya dengan zat besi.Kalsium boleh mengurangkan penyerapan zat besi di dalam badan. 
  7. Elakkan pengambilan kafein. 
  8. Makan yang di atas tu saya makan, tapi setiap hari saya makan Vita-Lea Shaklee bersama-sama SR Vita C. Alhamdulillah, HB dah makin cantik dah. 
======================================================= 
Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning
Share:
Post a Comment