Sep 30, 2014

Kisah Hujung Minggu Kami

Asslammualaikum Semua..Apa khabar? di harapkan semoga anda semua sihat dan dalam lindungan Allah. Bagaimana dengan hujung minggu anda? Ke mana anda semua? 

Alhamdulillah, Ahad lepas, aktiviti kami FULL. Pagi ke Pusat Akuatik Shah Alam. Menunaikan janji pada si comel saya tu haaa....Suka sangat dia....Sampai katanya tak payah balik..

Petang tu pula kami sekeluarga menghadiri Motivation and Recognition Rally di SACC (Shah Alam Convention Centre). Di sini berjumpa dengan Mak , Adik Beradik dan Anak Bisness dan ramai pengedar Sah Shaklee..Full House gitu, sampai tak cukup tempat duduk.
Kami sekeluarga
Semasa kami di sini ..jumpa ngan sorang makcik ni jiran Hafiza..rupa2nya dia ahli Shaklee sejak 1996 lagi..dia kata dia tak aktif pun..xjual sangat pun..cuma jual kat jiran2 je...Ja cakap mak cik ni duk rumah n jaga cucu je...dia sendiri bagitau internet pun dia tak bukak tau. Masa nak naik pentas tu berborak2 la ngn dia...mak cik ni nye income sebulan walaupun main-main je sesambil jaga cucu 4angka tau...dpt car bonus lagi...dan lebih lagi dari pencen suami dia.
Dan yang paling ketara...kulit dia nampak sangat memang makan Shaklee..tegang gitu..no kedut-kedut di muka, lupa nk amik gambo sekali dengan makcik tu. Saya tanya jugak apa rahsianya? dia cakap memang dia start makan Shaklee sejak dari 1996 lagi sejak mengandungkan anak ke 4.. dia sendiri cakap anak dia otak bagus.
Bersama Hafiza -Anak Bisness 
Bersama Mummy dan Adik Beradik Shaklee
Ini lah kisah hujung minggu saya sebagai Pengedar Sah Shaklee.
=======================================================
 Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Sep 10, 2014

Sep 9, 2014

Sep 6, 2014

Lelaki Juga Perlukan Kolagen!!


Kolagen seringkali hanya dikaitkan dengan wanita, lelaki juga sebenarnya memerlukan kolagen da ia amat baik sekiranya diambil juga oleh lelaki.

Lelaki juga perlukan kolagen bagi memastikan bukan  sahaja kulit kekal muda, malahan membantu kesihatan yg baik. 1.5 peratus kolagen akan hilang setiap tahun dengan peningkatan usia seseorang. Pengurangan kolagen mengakibatkan KEDUTAN pd kulit.
Kolagen dapat membantu anda membuatkan kulit tampak CANTIK,TEGANG dan HULUS dan SIHAT.
   
      Selain itu kolagen juga memainkan peranan yg penting untuk membendung keguguran rambut dan meningkatkan kesihatan. Sumber - MIDI Jan 2012

Beberapa kebaikan yang bakal mereka dapat setelah mengambil Collagen Shaklee:
  • Menguatkan rambut dan kuku.
  • Memperbaiki kulit dan membantu mengurangkan parut.
  • Membantu melambatkan tanda penuaan.
  • Baik untuk mata kerana kornea memerlukan kolagen.
  • Menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya rapuh.
  • Memastikan otak sentiasa sihat.
  • Membantu mengurangkan kesakitan dan geseran antara sendi.


Anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning



Sep 5, 2014

Soal Jawab Collagen Powder Shaklee

Vaaa...Vaaa.. Sempena Promosi beli 6 dapat 7 Collagen Powder ni..saya nak share FAQ/ Soal Jawab tentang Collagen Powder ni yer....Jemput baca.
1.Collagen Powder Shaklee ni diperbuat daripada apa ?
Bahan utamanya ialah sisik ikan merah dari laut dalam dan di tambah dengan 7 bahan aktif iaitu ekstrakbiji benih Camellia japonicaekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam ke luaran.
 2. Mengapa sisik ikan merah laut dalam ?
Ikan merah laut dalam hidup pada paras 5000m di bawah laut. Sisiknya lebih tahan kepada tekanan airyang jauh di dasar laut berbanding ikan biasa. Jadi kolagen yang dihasilkan dari sisik ikan merah sudah tentulah lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi.
3. Apakah kelebihan Collagen Powder Shaklee ?
Selain daripada kolagennya yang tahan lasak, molekulnya juga ringan iaitu kira-kira 1000 Dalton sahaja dan mudah diserap oleh badan berbanding kolagen biasa yang beratnya 300,000 Dalton yang sekaligus menyukarkan penyerapan oleh tubuh. Juga membekalkan 4000mg “kolagen proprietary”. Jadi sebab itulah kolagen Shaklee jauh lebih unggul dan terbukti berkesan dalam tempoh yang singkat
4. Sekotak ada berapa ? Tahan berapa lama?
Sekotak Collagen Powder Shaklee mengandungi 15 sachet. Jika ingin berjimat, boleh di ambil selang sehari selama sebulan
5. Macam mana nak makan Collagen Powder Shaklee 
ni ?
Ia dalam bentuk serbuk yang didatangkan didalam sachet (uncang) . Hanya larutkan sepeket uncang dalam air sejuk dan sedia diminum pada bila-bila masa. Seeloknya di ambil pada waktu malam. Boleh juga dibancuh bersama minuman kegemaran anda.
6. Berapa harga sekotak ?
Harga sekotak ialah RM298. Namun bagi bulan September ini, kami ada promosi HARGA JIMAT Beli 6 Percuma 1 Kotak + penghantaran percuma + Keahlian Percuma.
7. Mengapa Mahal Collagen Powder Shaklee ni ?
Mahal kerana ia dihasilkan daripada sisik ikan yang berkualiti tinggi dan tahan lasak. Bukan mudah untuk turun dan menangkap ikan yang hidup 5000m di dasar laut !
8. Berapa lama nampak kesan ?
Kesannya dapat dilihat seawal 3 minggu pertama seperti berkurangnya kedutan dan tekstur kulit bertambah cantik. Statistik menunjukkan 71% pengguna merasakan perubahan yang sangat ketara pada kulit wajah dan anggota badan setelah menggunakannya selama 8 minggu
9. Ibu mengandung/menyusu boleh tak ambil ?
Buat masa ini, belum ada kajian khusus akan kesan Collagen Powder Shaklee jika diambil oleh ibu mengandung dan ibu yang menyusu. Jadi golongan ini tidak digalakkan untuk mengambilnya sebagai minuman. Namun, ia boleh dijadikan sebagai masker dimuka
10. Ada yang trial pack tak ?
Boleh berhubung terus dengan saya untuk maklumat lanjut
11. Macam mana nak beli ?
Boleh sms/call/whatapps ke 0193854667
Anda berminat? Hubungi saya Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667 Emel:dahlia_ayob@yahoo.com Penghantaran ke seluruh Malaysia / COD ke Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 7, UiTM Shah Alam, Sri Muda Shah Alam dan Kota Kemuning

Sep 2, 2014

Promosi Berganda - MealShakes dan Collagen Shaklee

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

 "Double Promosi" Shaklee nye Produk bulan September 2014 ni khas untuk semua pengguna dan peminat Shaklee. Belum pernah Shaklee buat macam ni. Terkejut rasanya. Promosinya ialah

Collagen Powder beli 6 PERCUMA 1.
Mealshakes beli 3 Percuma 1. 

Jom saya kongsikan serba sedikit tentang Produk Promosi Bulan ini: 


Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan. Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.
Info lanjut tentang Meal Shakes Shaklee Klik Sini

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kola

gen yang berkualiti tinggi dan tulen y ng diekstrak daripada sisik ikan merah.Shaklee RSS (red snapper scale @ sisik ikan merah)terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas penggunaan selama 8 minggu, keputusan menunjukkan kulit menjadi lebih baik secara menyeluruh.

Info lanjut tentang Shaklee Collagen Powder Shaklee Klik Sini
=======================================================
Anda berminat? Hubungi saya
Dahlia Ayob Shaklee Independent Distributor [ID No : 887383] Mobile:019-3854667
Penghantaran terus/COD ke Sekitar Shah Alam, Seksyen 20, Seksyen 7, UiTM Shah Alam dan Pengedar Sah untuk Seluruh Malaysia.